یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۵۰:۲۶

بررسی شرایط سرمایه‎گذاری در 29 میدان نفتی؛
تامین اعتبار پروژه‎های نگهداشت توان تولید نفت مجوز گرفت

ایران دریلینگ: تامین اعتبار مالی پروژه‌های نگهداشت توان تولید 29 میدان نفتی مشخص و مجوزهای لازم از هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران و شورای اقتصاد اخذ شده است. به گزارش باشگاه خبری ایران دریلینگ و به نقل از شرکت ملی نفت ایران، با توجه به رویكرد جدید این شركت در تامین منابع مالی طرح‌ها و پروژه‌های نگهداشت توان تولید از محل منابع غیر داخلی (به دلیل محدودیت منابع اعتباری)، اجرای پروژه‌های نگهداشت توان تولید نفت ۲٩ مخزن/ میدان نفتی مربوط به شركت‌های ملی مناطق نفت خیز جنوب، نفت فلات قاره ایران و نفت مناطق مركزی ایران به روش EPDF/EPCF مشخص و نسبت به اخذ مجوزهای لازم از هیأت مدیره شركت ملی نفت ایران و شورای اقتصاد اقدام شده است. به گزارش معاونت بررسی، امكان‌سنجی اقتصادی و مالی طرح‌های برنامه ریزی تلفیقی، هم اکنون مراحل انعقاد قرارداد تعدادی از این میدان‌های نفتی در شرف انجام است و مابقی پروژه‌ها نیز مراحل تشریفات مناقصه را طی می‌کنند.

بسته دوم سرمایه گذاری در پروژه‌های نگهداشت توان تولید مربوط به سایر میدان‌ها نیز از نظر فنی و اقتصادی در چارچوب ماده (١۲) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقا نظام مالی كشور از سوی مدیریت برنامه ریزی تلفیقی در مرحله بررسی كلیات و جمع‌آوری اطلاعات از شركت‌های تابعه است. از مزایای سرمایه گذاری به روش EPDF/EPCF می‌توان به تامین منابع مالی تعهدات بازپرداخت هزینه طرح‌ها و پروژه‌های نگهداشت توان تولید نفت از محل عواید میدان‌ها، مشاركت بیشتر شركت‌های داخلی، بكارگیری نیروی كار ایرانی، استفاده حداكثری از ظرفیت ساخت داخلی و شفافیت در سودآوری فعالیت‌ها اشاره کرد. بكارگیری این روش در صورت اجرا و نظارت صحیح، در نظم بخشیدن و افزایش بهره وری فعالیت‌های تولیدی شركت ملی نفت ایران نقش اساسی خواهد داشت.



  کد خبر : 2696
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :